آروین رز
Home
مطالب
 
 
سامانه صندوق فروش
سامانه صندوق فروشسامانه صندوق فروش
آیین نامه اجرایی نحوه استفاده مؤدیان مالیاتی از سامانه صندوق فروش تصویب شد 
https://goo.gl/6j91pe
١٣٩٦/٠٤/١٩

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هیات وزیران عصر یکشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری تشکیل جلسه داد.

در ابتدای جلسه هیئت دولت، آیین نامه اجرایی مربوط به نحوه استفاده مؤدیان مالیاتی از سامانه صندوق فروش «صندوق ماشینی (مکانیزه) فروش» با هدف امکان شناسایی فعالان اقتصادی در نظام مبادلات اقتصادی و به حداقل رساندن فرار مالیاتی و حذف دفاتر قانونی برای اشخاص حقیقی، به تصویب رسید.

به موجب این آیین نامه، مؤدیان مالیاتی اعم از اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل موضوع این قانون که حسب اعلام سازمان امور مالیاتی کشور موظف به ثبت‌ نام در نظام مالیاتی می‌شوند، مکلفند برای انجام معاملات خود از سامانه‌ صندوق فروش و تجهیزات مشابه استفاده نمایند.

آیین نامه مذکور با اهدافی از جمله شفاف‌سازی اقتصادی در طول زنجیره واردات، تولید، توزیع، مصرف و مالیات های پرداخت شده مرحله قبل و به حداقل رساندن فرار مالیاتی، تأمین درآمدهای پایدار و سالم، حذف دفاتر قانونی اعم از دفتر روزانه، دفتر کل و دفتر مشاغل برای اشخاص حقیقی، امکان شناسایی فعالان اقتصادی در نظام مبادلات اقتصادی و سهولت در تعیین ظرفیت مالیاتی کشور به تصویب رسید.